صفحه اصلی/اخبار بازی/توسعهدهنده سابق Rockstar راز جدیدی از San Andreas را در سالگرد این بازی فاش کرد.
توسعهدهنده سابق Rockstar راز جدیدی از San Andreas را در سالگرد این بازی فاش کرد.
بیگ سامان
آخرین بروز رسانی: 6 آبان 1403
اوبه ورمِیج، توسعهدهنده سابق Rockstar و افشاگر رازها، در بیستمین سالگرد Grand Theft Auto: San Andreas نکته جالبی را درباره این بازی فاش کرده است. این توسعهدهنده – که همچنان در صنعت بازیسازی فعال است – در شبکههای اجتماعی بهخاطر دیدگاهها و افشاهای پشتپرده درباره توسعه بسیاری از بازیهای Grand Theft Auto شهرت زیادی دارد.
بازی Grand Theft Auto: San Andreas یکی از بهترین بازیهای تمام دوران محسوب میشود. این ماجراجویی بهیادماندنی و گسترده، بازیکنان را به شهرهای مختلفی که سان آندریاس را تشکیل میدادند، برد. این بازی یکی از عناوینی بود که نسل خود را تعریف کرد و برای Rockstar موفقیتی خیرهکننده بود که بهعنوان معیاری برای دستاوردهای آینده عمل کرد.
بهتازگی، اوبه ورمِیج که روی بازیهای GTA 3، GTA Vice City، San Andreas و GTA IV کار کرده است، در شبکههای اجتماعی به بازتاب بیست سال تاریخ San Andreas پرداخت.
او نوشت که برنامه اولیه این بود که نقشه بازی به سه بخش جداگانه تقسیم شود، که تنها از طریق سفر بینشهری با قطارها و هواپیماها قابل دسترسی باشد. این روش به تیم کمک میکرد تا محدودیتهای سختگیرانه حافظه را دور بزنند و تمایز بین داراییهای مختلف هر شهر، که برای منحصربهفرد جلوه دادن آنها ضروری بود، آسانتر شود.
در نهایت، یک جلسه مدیریتی در Rockstar North مسیر تاریخ را تغییر داد و تصمیم بر ساخت یک نقشه بزرگ و یکپارچه گرفته شد که توسعه آن دشوارتر بود اما در مجموع بسیار چشمگیرتر از کار درآمد.
ورمِیج در ادامه خاطراتی از عرضههای نیمهشب بازی و اینکه چقدر شگفتانگیز بود که San Andreas پیش از ظهور اینترنت و شبکههای اجتماعی توانست چنین جمعیت عظیمی را جذب کند، بازگو کرد.
در آن زمان، تبلیغات بازی محدود به چند آگهی تلویزیونی، یکی دو تریلر، و شاید یک مقاله در مجلهای یا یکی از معدود وبسایتهای موجود بود:
اینترنت بیکیفیت بود و بهجز یکی دو تریلر، بازیکنان اطلاعات زیادی درباره بازی نداشتند.
من به بزرگترین فروشگاه نزدیک به دفترهای R*North رفتم که HMV در خیابان پرنسس، ادینبورگ بود. با اینکه شب بارانی بود، صف در تمام فروشگاه پیچ و تاب میخورد و به خیابان هم میرسید.
دیدن همهی آن مردم هیجانزده که به خانه میرفتند تا تمام شب به بازی بپردازند، واقعاً شگفتانگیز بود.
GTA: San Andreas اولین بازی من در روز عرضه در سال 2004 بود و من در سالهای بعد هزاران ساعت به آن اختصاص دادم. این یک شاهکار است و همیشه جایگاه ویژهای در قلب من خواهد داشت.
اشتراک گذاری
اشتراکگذاری
با استفاده از روشهای زیر میتوانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
اولین دیدگاه را ثبت کنید