بررسی بازی «A Quiet Place: The Road Ahead»

بیگ سامان
آخرین بروز رسانی: 29 مهر 1403
Quiet Place Road Ahead 06 17 24 e1729412886521

 

«A Quiet Place: Road Ahead» در تاریخ ۱۷ اکتبر توسط شرکت Saber Interactive منتشر شد – اما طی چند سال توسط استودیوی ایتالیایی Stormind Games توسعه یافت. این بازی به‌عنوان گسترشی برای یک دنیای سینمایی شناخته‌شده، تجربه‌ای دلهره‌آور و پرتنش را وعده می‌داد که به‌طور جدایی‌ناپذیری با فرمول اصلی «A Quiet Place» پیوند داشت.

 

 

آنچه تیم توسعه در نهایت ارائه داد، یک تجربه نسبتاً سطحی و خطی از دنیایی جذاب است که برای اثری پساآخرالزمانی – که قرار بود سخت و دلهره‌آور باشد – بیش از حد آسان است.

 

 

«A Quiet Place: Road Ahead» شروع خوبی دارد و با ریتمی متعادل پیش می‌رود. بازی میان رویدادهای آخرالزمانی زمان حال و صحنه‌های فلش‌بک که به فضاسازی و گسترش جهان داستان کمک می‌کنند، جابجا می‌شود. حتی بدون دیدن فیلم‌های این مجموعه هم می‌توان از تجربه بازی لذت برد، اما اگر سراغ این بازی آمده‌اید، احتمالاً یکی از فیلم‌ها را دیده‌اید.

 

داستان به طور کلی غرق کننده نیست و بیشتر قابل پیش بینی است، اما به اندازه کافی خوب است که اوضاع را به پیش ببرد. این داستان از همان ابتدا پرتنش می‌شود و برخی از چرخش‌های بنیادی باعث می‌شود که بازیکن احساس سرمایه‌گذاری بیشتری در آنچه برای الکس تیلور، قهرمان بازی، اتفاق می‌افتد، داشته باشد.

 

شما با بسیاری از ترس‌های ناگهانی مواجه خواهید شد و نیاز به سکوت در تمام مدت می‌تواند احساس تنش بالایی ایجاد کند. با این حال، این یک روش مفید برای کند کردن بازی است، اگر بتوانید بدون اینکه زیاد توسط موجودات ترسناک کشته شوید، پیشرفت کنید که بازی در حدود شش ساعت طول می‌کشد.

 

با این حال، عناصر بقا بسیار کم‌رنگ یا اصلاً وجود ندارند. با وجود اینکه در یک محیط آخرالزمانی هستیم، چیزی برای «غارت» وجود ندارد به جز چند منبع اولیه، و تقریباً هیچ توانایی تهاجمی در بازی وجود ندارد. همچنین بازی شما را هدایت می‌کند، به ویژه اگر در سطح «آسان» بازی کنید. در پایین‌ترین سطح دشواری، بازی به طور کامل آسان می‌شود که به نوعی هدف آن است.

 

این موضوع که بازی چقدر شما را راهنمایی می‌کند، تبدیل به یک عامل آزاردهنده و شکست‌دهنده تجربه بازی شد. اگر دکمه‌ای را فشار دهید، اهداف شما نمایش داده می‌شود؛ اگر دکمه دیگری را نگه دارید، موجوداتی که شما را شکار می‌کنند روشن می‌شوند؛ اگر بتوانید با چیزی تعامل کنید، آن شیء برجسته و به رنگ زرد مشخص می‌شود؛ و اگر چیزی را بتوانید سرنگون کنید تا صدایی ایجاد کند، به رنگ قرمز مشخص می‌شود.

 

بازی A Quiet Place: The Road Ahead به بازیکنان این امکان را می‌دهد که از مکانیک نظارت بر میکروفون استفاده کنند. اگر آنها در دنیای واقعی صدایی ایجاد کنند، موجودات در بازی آنها را شناسایی خواهند کرد.

quiet place monster
همچنین به این معناست که یک سرفه یا آروغ کافی است تا دنیایی از درد را بر سر شما فرود آورد. من به سرعت از این ویژگی خسته شدم، حتی اگر آستانه‌ها قابل تنظیم باشند تا حساسیت کمتری داشته باشند. به یاد دارم که ویژگی مشابهی در بازی Dead Rising 3 در سال ۲۰۱۳ وجود داشت که به شما اجازه می‌داد تا به میکروفون فریاد بزنید تا توجه زامبی‌ها را جلب کنید.
 

علاوه بر چند معما و مناطق دشوار برای عبور، The Road Ahead بازی خیلی چالش‌برانگیزی نیست. از نظر ظاهری بسیار خوب به نظر می‌رسد و نشانه‌های صوتی (هرچند تکراری) و موسیقی محیطی به اندازه کافی خوب هستند، علاوه بر این، صدای بازیگران عالی است، اما احساس می‌کنم که به طور کلی می‌توانست بسیار بهتر انجام شود

 

اگر شما طرفدار A Quiet Place هستید، از ساخت دنیای بازی و جهانی که در حال کاوش آن هستید، لذت خواهید برد – حتی اگر ماجراجویی شما چندان از یک مسیر تعریف‌شده دور نشود. موجودات به خوبی طراحی شده و اصیل هستند، و شدت هیجان قطعاً تا زمانی که به شرایط عادت کنید، وجود دارد، اما داستان به اندازه کافی غنی نیست تا بازیکن را به طور واقعی غرق کند.


زمانی که اصول اولیه بازی را یاد بگیرید، بقا بسیار آسان می‌شود. بیشتر اوقات، شما در یک منطقه بسته به صورت خرچنگی راه می‌روید و سعی می‌کنید از موجودی که با یک ضربه شما را می‌کشد، دوری کنید، حتی اگر فقط درختچه‌ای را تکان دهید یا روی یک قوطی خالی پا بگذارید.


در نهایت، فکر نمی‌کنم A Quiet Place: The Road Ahead ارزش قیمت ۲۹.۹۹ دلاری را داشته باشد و شاید بهتر باشد که برای تخفیف صبر کنید، به ویژه اگر به این فرانچایز علاقه‌ای ندارید.

اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.