طراح ارشد بتسدا به نگرانی هواداران پس از افت امتیاز نقدهای DLC Shattered Space بازی Starfield به «عمدتاً منفی» در Steam واکنش نشان داده است.

بیگ سامان
آخرین بروز رسانی: 24 مهر 1403
20248291723177 1 e1728978745821

طراح ارشد بتسدا به نگرانی هواداران پس از افت امتیاز نقدهای DLC Shattered Space بازی Starfield به «عمدتاً منفی» در Steam واکنش نشان داده است. این DLC که با هدف ایجاد دوره‌ای جدید برای این بازی فضایی عرضه شد، قرار بود یادآور DLCهای موفق گذشته‌ی بتسدا مانند Far Harbor از بازی Fallout 4 باشد. اما پس از انتشار در ماه گذشته، اوضاع طبق برنامه پیش نرفت.

 

بازی Starfield، یک RPG علمی تخیلی، در سپتامبر 2023 عرضه شد و به عنوان اولین مالکیت معنوی جدید بتسدا در سال‌های اخیر و اولین بازی تک‌نفره‌ی بزرگ این استودیو پس از خرید شرکت مادر آن، ZeniMax Media توسط مایکروسافت در مارس 2021 بود. نقدهای Starfield در IGN امتیاز 7/10 را به همراه داشت. این سایت نوشت: «Starfield با چالش‌های زیادی روبروست، اما در نهایت جذابیت کوئست‌های نقش‌آفرینی گسترده و مبارزات قابل قبولش باعث می‌شود که کشش گرانشی آن سخت نادیده گرفته شود.»

 

یک سال بعد، Shattered Space با امتیاز «عمدتاً منفی» در نقدهای کاربران Steam مواجه شده است، زیرا بازیکنان از کمبود ارزش و طراحی کوئست‌های خسته‌کننده گلایه دارند. اکنون Emil Pagliarulo، طراح ارشد استودیوی Bethesda Game Studios، به نگرانی یکی از هواداران نه تنها درباره Starfield و Shattered Space، بلکه در مورد جهت‌گیری کلی بتسدا واکنش نشان داده است. این نگرانی پس از مصاحبه‌ای با GamesRadar مطرح شد که در آن Pagliarulo با اشتیاق از این گسترش جدید دفاع کرد. یکی از هواداران این مصاحبه را نشانه‌ای از بی‌اعتنایی بتسدا به نگرانی‌های جامعه بازیکنان دانست.

vlcsnap 2024 06 09 13h15m10s098

در مجموعه‌ای از توییت‌ها، Pagliarulo به این انتقادها پاسخ داد و تصریح کرد: «خوش‌بینی من به هیچ وجه برای نادیده گرفتن یا بی‌احترامی به هواداران ناراضی نیست. اینطور کار نمی‌کند.»

او همچنین افزود: «من به Shattered Space افتخار می‌کنم. ما همه همینطور هستیم» و تأیید کرد که بیشتر کوئست‌ها و مراحل این DLC توسط طراحانی که روی بازی‌ها و بسته‌های گسترشی قبلی بتسدا کار کرده‌اند، توسعه یافته است؛ کسانی که سابقه کارشان به شاهکار Morrowind در سال 2002 بازمی‌گردد. او در پایان گفت: «آن‌ها در کاری که می‌کنند خوب هستند و این موضوع در بازی نمایان است.»

اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.