Assassin's Creed Mirage یک بازی اکشن-ماجراجویی مخفی کاری است که قصد دارد یادآور عناوین قدیمی تر Assassin's Creed باشد و بیشتر خطی و داستان محور است و تعداد عناصر نقش آفرینی موجود در قسمت های اخیر این مجموعه را کاهش می دهد. پارکور، مبارزات نزدیک و مخفی کاری عناصر اصلی گیم پلی هستند. برای ماموریتهای ترور، میراژ از طرح «جعبه سیاه» استفاده میکند که قبلاً در Assassin's Creed Unity و Assassin's Creed Syndicate دیده شده بود، جایی که بازیکنان باید محیط را کاوش کنند تا راههای مختلفی برای رسیدن به اهداف خود پیدا کنند و از بین ببرند.
داستان بازی عمدتاً در شهر بغداد است که به چهار ناحیه تقسیم شده است - شهر گرد، کرخ، عباسیه با بیت الحکمه و حربیه - اما چندین شهر کوچکتر مانند انبار و جرجرایا نیز در حومه شهر قرار دارند. شهر. الموت، مقر قلعه پنهانها نیز در چندین ماموریت حضور دارد، اما خارج از خط داستانی غیرقابل دسترسی است. بغداد بسیار کوچکتر از دنیای عناوین اخیر Assassin's Creed است، زیرا اندازه آن به ترتیب به تصویرهای پاریس و قسطنطنیه توسط Unity و Revelations نزدیکتر است.