Darksiders II موازی با بازی قبلی است. چهار سوار آخرالزمان - جنگ، نزاع، خشم و مرگ، شخصیت بازیکن - آخرین نفر از نفیلیمها هستند که ملعون از ملحق شدن فرشتگان و شیاطین هستند که برای یافتن مکانی برای زندگی با تمام خلقت جنگ کردند. برای حفظ تعادل کیهان، چهار نفر در ازای قتل عام خویشاوندان خود، از شورای ذغالی قدرت دریافت کردند. مرگ شخصاً آخرین برادران آنها، ابسالوم، اولین نفیلیم را قطع کرد، اما او به طور مخفیانه روح نفیلیم ها را در یک طلسم حفظ کرد، و شورا را به چالش کشید و آن را برای حفظ به نگهبان اسرار، معروف به Crowfather، داد.
در حالی که War متهم به جنایات خود در آغاز زودهنگام آخرالزمان و محکوم کردن بشر به انقراض است، مرگ که از بی گناهی برادرش مطمئن است، تصمیم می گیرد تا "جنایت" برادرش را پاک کند و بشریت را احیا کند. او ابتدا به حجاب یخی سفر می کند تا به دنبال پدر کلاغ برای اثبات بی گناهی جنگ و راهی برای بازگرداندن زمین باشد. Crowfather به مرگ می گوید که به درخت زندگی بروید و از مرگ می خواهد که حرز را پس بگیرد. هنگامی که مرگ امتناع می کند، Crowfather به شکل جنگ به او حمله می کند. مرگ Crowfather را می کشد، که طلسم را می شکند و قطعات را در قفسه سینه اسب سوار می کند قبل از اینکه او را به یک پورتال بفرستد.