گیم پلی شامل بازگشت دانته و نرو به عنوان شخصیت های قابل بازی، همراه با یک شخصیت جدید به نام V است. گیم پلی بازی شبیه به دیگر عناوین سری Devil May Cry است که بر روی «اکشن شیک» سریع گام تمرکز دارد. بازیکن با انبوهی از شیاطین با انواع حملات و سلاح ها مبارزه می کند. آنها بر اساس چندین عامل مانند تنوع حرکتی، طول یک کمبو و طفره رفتن از حملات، امتیاز سبکی برای مبارزه دریافت می کنند. موسیقی بازی بر اساس عملکرد بازیکن در مبارزه تغییر می کند. هر بار که بازیکن با مکانیک نیکو تعامل می کند یا مجسمه ای پیدا می کند، می تواند برای هر شخصیت توانایی های جدیدی بخرد. در حالی که سه شخصیت قابل بازی وجود دارد، بازی بازیکن را مجبور می کند که در هر ماموریت فقط از یکی استفاده کند. مانند بازی های قبلی، این عنوان دارای یک حالت قصر خونین است که در آن بازیکنان می توانند با انواع مختلفی از شیاطین در یک منطقه مواجه شوند.
شخصیت اول Nero است که در Devil May Cry 4 معرفی شد. او شمشیر ملکه قرمز خود را برای مبارزات غوغا و هفت تیر دو لول Blue Rose حفظ کرده است. با این حال، او از ابتدا شیطان بیاور خود را ندارد. در عوض، او اکنون مجموعهای از بازوهای رباتیک جدید به نام Devil Breakers دارد. اینها عملکردهای مختلفی دارند، مانند گرفتن دشمنان از راه دور یا توقف زمان برای منجمد کردن دشمن در محل. Nero همچنین می تواند Devil Breakers را در طی مراحل پیدا کند. Devil Breakers قدرتمند اما شکننده هستند و در صورت سوء استفاده از بین می روند. در اواخر داستان، Nero Devil Bringer خود را دوباره به دست می آورد و به حرکت Devil Trigger دسترسی پیدا می کند که مهارت های رزمی او را افزایش می دهد.