Street Fighter 6 دارای سه حالت بازی کلی است: زمین مبارزه، تور جهانی، و Battle Hub. Fighting Ground شامل نبردهای محلی و آنلاین و همچنین حالت های آموزشی و آرکید است که همگی دارای گیم پلی مبارزه دو بعدی مشابه بازی های قبلی این سری هستند که در آن دو مبارز از انواع حملات و توانایی های ویژه برای ناک اوت کردن حریف خود استفاده می کنند. تور جهانی یک حالت داستانی تک نفره است که دارای یک آواتار بازیکن قابل تنظیم است که در محیطهای سهبعدی مانند شهر مترو فاینال فایت و کشور کوچک و خیالی نیشال در جنوب آسیا با گیمپلی اکشن ماجراجویی کاوش میکند. Battle Hub به عنوان یک حالت لابی آنلاین عمل می کند و از آواتارهای پخش کننده قابل تنظیم از حالت تور جهانی استفاده می کند. در Battle Hub، بازیکنان میتوانند در مسابقات رتبهبندی شده یا معمولی رقابت کنند، با استفاده از مهارتهایی که در حالت تور جهانی آموختهاند، بهعنوان آواتارهای ایجاد شده خود بجنگند، در رویدادهای ویژه شرکت کنند، یا عناوین بازیهای شبیهسازی شده Capcom را با استفاده از همان فناوری شبیهسازی مورد استفاده در Capcom Arcade بازی کنند. سری استادیوم، در میان ویژگی های دیگر.
گیم پلی مبارزه اصلی Street Fighter 6 بر اساس Drive Gauge است، سیستمی که برای تشویق خلاقیت بازیکنان طراحی شده است. این سنج می تواند برای پنج تکنیک مختلف مورد استفاده قرار گیرد، که بازیکنان را ملزم می کند اولویت را انتخاب کنند. بیشتر مکانیکهای Drive Gauge بر اساس مکانیکهای قبلی موجود در بازیهای اصلی Street Fighter، مانند Parry، Focus Attack، EX move و غیره است. این بازی دارای سه نوع کنترل است: طرح کنترل "کلاسیک"، که یک طرح بندی شش دکمه ای است که عملکردی مشابه بازی های قبلی این سری دارد. طرح کنترل "مدرن"، که یک طرح چهار دکمه ساده است که حرکات ویژه ای را به یک دکمه همراه با ورودی جهت دار اختصاص می دهد؛ و طرح کنترل "پویا" فقط آفلاین، که در آن بازیکن فقط باید فشار دهد. یک دکمه برای هوش مصنوعی بازی برای انتخاب یک حمله مناسب برای فشار دادن آن دکمه.