Tekken 8 از همان قالب بازی مبارزه ای مانند بازی های قبلی Tekken پیروی می کند. کاتسوهیرو هارادا، تهیهکننده بازی، بیان کرد که Tekken 8 نسبت به نسخه قبلی خود «تهاجمیتر» خواهد بود و این نشان میدهد که این سیستم به بازیکنانی که در حمله فعال هستند به جای کسانی که دفاعی هستند، پاداش میدهد. برای رسیدن به این هدف، بازی سیستم جدیدی به نام Heat معرفی کرد. هنگامی که یک کاراکتر حالت "Heat" را باز می کند، نه تنها باعث آسیب تراشه و مجموعه حرکت های اضافی می شود، بلکه ویژگی های برخی از حرکت های خود را نیز تغییر می دهد، مانند شکستن شدید گارد. این جنگنده ها همچنین می توانند در حالت "حرارت" حرکات خود را لغو کنند. اگر از حرکات مبارزان استفاده شود، می توان تایمر Heat را متوقف کرد. جنگنده ها همچنین هنگام محافظت در برابر حملات سنگین یک ایالت معمولی یا شخصیت های Heat State آسیب تراشه دریافت می کنند و به آنها امکان می دهد نوارهای سلامت خود را بازسازی کنند. برخلاف سیستم بازسازی نوار سلامتی فقط در حالت Tag در بازیهای Tekken Tag Tournament، سلامتی قابل بازیابی مبارزان تنها با حمله به حریف قابل بازیابی است.