The Devil in Me یک بازی تعاملی درام و ترسناک بقا است با عناصر ترسناک اسلشر که بر روی Unreal Engine 4 توسعه یافته است که از منظر سوم شخص ارائه شده است، و در یک کپی از «قلعه قتل» اثر H. H. Holmes. بازیکنان کنترل پنج قهرمان داستان را به دست می گیرند که اعضای یک گروه فیلمبرداری مستند هستند که در حال فیلمبرداری فصل پایانی مجموعه مستند خود با تمرکز بر هولمز هستند، زمانی که آنها دعوت به یک کپی مدرن از هتل "قلعه قتل" دریافت می کنند. ] این بازی چندین ویژگی گیم پلی جدید را معرفی می کند که با ورودی های قبلی در گلچین تصاویر تاریک فاصله دارد. در حال حاضر یک ویژگی موجودی برای شخصیت ها، پازل های مبتنی بر ابزار، و همچنین قابلیت های حرکتی جدید از جمله دویدن، پریدن، و بالا رفتن وجود دارد. سیستم موجودی شامل اقلامی است که می توان از آنها برای دفاع و همچنین جمع آوری اشیا استفاده کرد. در بازگشت از بازی های قبلی، تصاویر قاب سیاه و سفیدی هستند که در سراسر بازی پخش شده اند. فریمهای سیاه مرگ قهرمان داستان را به تصویر میکشند، در حالی که فریمهای سفید موقعیت خطرناکی را پیشبینی میکنند که میتواند به مرگ یک شخصیت تبدیل شود. هر پیشآگاهی به بازیکن فرصتی میدهد تا سرنوشت خود را بر اساس تصمیمهایی که میگیرند تغییر دهد، زیرا پیشبینیها اغلب لحظات احتمالی آینده نزدیک را به تصویر میکشند.