Visage دارای تنظیمات و گیم پلی مشابه با سلف معنوی خود P.T. است. بازی در یک خانه بزرگ حومه شهر در دهه 1980 اتفاق می افتد و از دیدگاه اول شخص استفاده می کند. این بازیکن کنترل دواین اندرسون، یکی از ساکنان خانه را که پس از کشتن همسر و فرزندانش خودکشی کرد، کنترل می کند. دواین در داخل خانه گیر افتاده است و توسط موجودات ماوراء طبیعی عذاب می شود. هدف از این بازی یافتن راهی برای خروج از خانه و اطلاع از علت تمام فعالیت های ماوراء الطبیعه است.
این خانه بهعنوان یک دنیای نیمه باز طراحی شده است، با بخشهای بزرگی که میتوانند به راحتی برای بازیکن در همه زمانها کاوش کنند و مسیرهای متعددی برای رسیدن به هر منطقه وجود دارد. با این حال، برای کاوش کامل نقشه، بازیکنان باید ابتدا کلیدهایی برای باز کردن قفل هر در پیدا کنند. بازیکن باید در حین کاوش با چندین خطر روبرو شود. اول، آنها باید از مناطق تاریک برای مدیریت سلامت عقل خود اجتناب کنند. اگر دواین برای مدت طولانی در تاریکی بماند، سلامت عقل، مانند سیستمهای مشابه در بازیهایی مانند Amnesia: The Dark Descent کاهش مییابد.
ثانیاً، ارواح با دستکاری خانه در حین کاوش توسط بازیکن، رویدادهای ماوراء الطبیعه ایجاد می کنند. به عنوان مثال می توان به شکستن لامپ ها، کوبیدن یا باز شدن درها، و خرابی دستگاه های الکترونیکی اشاره کرد. شاهد این اتفاقات باعث میشود که عقل دواین از بین برود. در نهایت، دواین باید از گرفتار شدن توسط ارواح و شیاطین مختلفی که در خانه زندگی می کنند اجتناب کند. گرفتار شدن توسط این ارواح و شیاطین به معنای مرگ فوری است، بنابراین بازیکنان باید با دقت در خانه مانور دهند تا از آنها دوری کنند. هرچه عقل دواین پایین تر باشد، هر رویداد ماوراء الطبیعه شدیدتر می شود، تا جایی که یک روح یا شیطان ظاهر می شود و به بازیکن حمله می کند.