صفحه اصلی/اخبار بازی/سایلنت هیل ۲ روی PC: یک بازی دیگر با انجین Unreal 5 که دچار لگ و تیک است.
سایلنت هیل ۲ روی PC: یک بازی دیگر با انجین Unreal 5 که دچار لگ و تیک است.
بیگ سامان
آخرین بروز رسانی: 22 مهر 1403
مانند بسیاری از بازیهای ساختهشده با Unreal Engine 5، بازی Silent Hill 2 نیز دچار تیک و لگ شدید است. اما چرا این اتفاق میافتد؟ آیا راه حلی برای آن وجود دارد؟ در جستجوی پاسخ به این سوالات، به عمق مسائل فنی این بازی و دیگر بازیهای ساخته شده با Unreal Engine 5 فرو رفتم و با مشکلاتی مواجه شدم که حتی از جهشهای بزرگ در نمودار فریم تایم هم نگرانکنندهتر بودند.
مشکل مربوط به کامپایل شدن شیدر؟ خوشبختانه این مسئله در Silent Hill 2 وجود ندارد. اما لگ در حرکت در محیط؟ متاسفانه بله، و این مشکل بزرگی است. مشابه بازی Star Wars Jedi: Survivor، اینجا نیز مشکل تیکهای انیمیشن وجود دارد. حتی اگر بتوانید عملکرد را تثبیت کنید، باز هم نمیتوانید تجربهای روان و یکدست از بازی Silent Hill 2 داشته باشید. ما برخی دلایل وقوع این مشکلات را میدانیم و حتی یک راهحل موقت هم داریم، اما با این حال، Unreal Engine 5 همچنان مشکلاتی را به همراه دارد که به نظر میرسد بازیهای بیشتری درگیر آنها خواهند شد.
قبل از اینکه به عمق این مشکلات بپردازیم، بیایید درباره عملکرد کلی تیم Bloober در این بازی صحبت کنیم. نسخه PC سایلنت هیل ۲ از نظر گرافیک چیزهای زیادی برای دوست داشتن دارد. گزینههای گرافیکی معمولاً خوب هستند و حتی برخی ویژگیهای شگفتانگیز هم وجود دارد، مثل پشتیبانی از اسکیلینگ داینامیک رزولوشن که بیشتر در کنسولها دیده میشود، هرچند که به صورت محدود به تکنولوژی TSR اپیک است.
با این وجود، تفاوتهایی در نسخه PC و PS5 دیده میشود. به عنوان مثال، کنسولها معمولاً از نسخه نرمافزاری Lumen برای روشنایی پراکنده و بازتابها استفاده میکنند، اما نسخه سختافزاری آن بسیار بهتر است. بسیاری از پورتهای PC حتی به سختافزار Lumen اهمیتی نمیدهند، اما Silent Hill با گزینه “روشن/خاموش” رهگیری پرتو، بازتابها و نور غیرمستقیم دقیقتری را ارائه میدهد. این یک نکته مثبت است، زیرا اجرای نرمافزاری Lumen روی PC به نظر نمیرسد که معادل تنظیمات epic در UE5 باشد.
من از وجود ویژگیهای اختصاصی RT در نسخه PC هیجانزدهام و به طور کلی به نظر میرسد که بازی بسیار خوب به نظر میرسد، اما متوجه برخی ایرادات بصری نیز شدم که امیدوارم در پچهای آینده برطرف شوند. به عنوان مثال، تقریباً تمام پارچههای موجود در بازی که تا الان دیدهام، با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا میشوند، بدون توجه به هدف فریمریت شما. بنابراین، پردههای لرزان یا پرچمهای در حال اهتزاز در باد عجیب و ناخوشایند به نظر میرسند. همین موضوع در مورد کاتسینها هم صدق میکند که به طرز عجیبی روی ۳۰ فریم قفل شدهاند، با استفاده از محدودیت نرخ فریم UE5. این مسئله نباید هرگز در یک پورت PC وجود داشته باشد.
اما مشکلات دیگری هم هستند. استفاده از v-sync منجر به ناپایداری در زمانبندی فریمها میشود که این مشکل حتی در نسخه PS5 هم دیده میشود. اگرچه Lumen سختافزاری معمولاً بهتر به نظر میرسد، اما باگهایی نیز وجود دارد. چمنها میتوانند پرش کنند و تمام نمایش بازی ممکن است هنگام عبور از نقاط مشخص و ظاهراً تصادفی، برای لحظهای فلش بزند. بازتابهای Lumen نیز به دلیل حذف نویز ضعیف، جلوههای بصری نامطلوبی مثل “جوش خوردن” ارائه میدهند و برگهای در حال حرکت نیز ردپاهایی از خود به جا میگذارند.
در طول بازی، باگها و ایرادات بیشتری دیده میشوند، اما جالب اینجاست که جامعه PC تلاش کرده تا با استفاده از مودها مشکلات را حل کند. برای مثال، DLSS Ray Reconstruction به بازی اضافه شده و مشکل حذف نویز Lumen را به خوبی حل کرده است. همچنین تعویض فایلهای .dll DLSS میتواند مشکل ردپای برگها را برطرف کند. حتی من هم با دستکاری فایلهای .ini توانستم بازتابهای شفافیت با رهگیری پرتو را اضافه کنم که به جای استفاده از پروبهای Lumen و بازتابهای screen-space، بهبود قابل توجهی در نمایش شیشهها ایجاد کرد.
همانطور که همیشه دیدهایم، مودسازان PC بهترین استفاده را از شرایط موجود میبرند و تلاش میکنند بازی را بهبود ببخشند. امیدوارم تیم Bloober نیز از این اقدامات الهام بگیرد، زیرا برخی از راهحلها بسیار ساده هستند و به راحتی میتوانند بازی را بهبود بخشند.
اشتراک گذاری
اشتراکگذاری
با استفاده از روشهای زیر میتوانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
اولین دیدگاه را ثبت کنید