پس از ۱۲ سال توسعه و ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری، بسیاری همچنان می‌پرسند وضعیت Star Citizen به کجا رسیده است.

بیگ سامان
آخرین بروز رسانی: 27 مهر 1403
star citizen scaled e1729237116997

توسعه پرآشوب Star Citizen طی ۱۲ سال گذشته بر کسی پوشیده نیست. با یک جستجوی ساده در YouTube یا Google می‌توان به فهرست بلندبالایی از مشکلاتی پی برد که این پروژه از زمان آغازش در ۲۰۱۲ تجربه کرده است. از وعده‌های نقض‌شده گرفته تا حذف ویژگی‌ها، بسیاری از حامیان پروژه یا تصمیم به رها کردن آن گرفته‌اند یا خود را برای سفری بی‌پایان آماده کرده‌اند که مقصد نهایی‌اش مشخص نیست. سطح ناامیدی به اوج خود رسیده و حتی برای بسیاری از اعضای تیم توسعه نیز این احساس مشترک است.
 

در تاریخ ۱ اکتبر، صندوق‌های ایمیل توسعه‌دهندگان شرکت Cloud Imperium Games (CIG) با دستوری جدید از سوی ارین رابرتز، رئیس تولید جهانی، تحت فشار قرار گرفتند؛ کسانی که روی ارائه‌های سیتیزن‌کان کار می‌کنند باید هر روز، از جمله در تعطیلات آخر هفته، تا تاریخ ۱۹ اکتبر کار کنند. این دستور کارکنان را وادار به کار در ۱۹ روز متوالی به مدت حداقل ۸ ساعت در روز تا قبل از سیتیزن‌کان کرد، و زمان استراحت (TOIL) برای ساعات کاری روز شنبه و یکشنبه ارائه شد، همچنین خوراکی‌های صبحانه و ناهار نیز ارائه می‌شد.

شایان ذکر است که به سرعت پس از اینکه کارکنان درباره جنبه‌های قانونی آن سوالاتی مطرح کردند، تغییر یافت. بنابراین، CIG تصمیم گرفت به کارکنان روز یکشنبه را تعطیل بدهد اگر آن‌ها حداقل ۵۶ ساعت کار کرده باشند از دوشنبه تا شنبه – تغییری که هنوز هم طبق قانون بریتانیا غیرقانونی خواهد بود اگر قراردادهای کاری کارکنان CIG توافقی برای خروج از محدودیت ۴۸ ساعته هفتگی نداشته باشد.


همچنین به کارکنان روز ۲۱ اکتبر به عنوان یک تعطیلات رایگان شرکتی داده شد. شاید این فقط یک تصادف عجیب بود، اما این یک حرکتی است که برخی از کارکنان می‌گویند احتمالاً اگر خبر این دستور  به‌صورت عمومی منتشر نمیشد، انجام نمی‌گرفت.


بیشتر کارکنان آن را به عنوان یک چسب بر روی زخم گلوله می‌دانستند و می‌گفتند که شرکت به یک اصلاح کلی برای بقا نیاز دارد. برخی از کارمندان معتقد بودند که CIG از مرحله بازیابی گذشته است و آینده‌اش به دلیل مدیریت نادرست و هزینه‌های بیش از حد به سمت یک سقوط اجتناب‌ناپذیر در حال حرکت است. در طی چند هفته گذشته،  با بیش از دوازده از کارکنان گذشته و حال درباره وضعیت کنونی CIG صحبت شده که نگاهی اجمالی به ساختار داخلی شرکت و آینده ممکن آن می‌دهد.

تا سال ۲۰۲۲، طبق صورت‌های مالی، شرکت ۶۳۷ میلیون دلار برای توسعه هزینه کرده است، با میانگین بیش از ۱۰۶ میلیون دلار در سال بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲. با فرض اینکه شرکت همچنان حدود ۱۰۰ میلیون دلار یا بیشتر در سال هزینه کند، برای درک این موضوع که ۷۹۰ میلیون دلار جمع‌آوری شده تا زمان نگارش، به آستانه‌ پایان رسیده یا احتمالاً تمام شده است، نیازی به ریاضی‌دان بودن برای درک این موضوع نیست. این فرضیه‌ای است که هم کارکنان کنونی و هم کارکنان سابق شرکت آن را حس می‌کنند و می‌گویند که در ۱۲ ماه گذشته آثار کاهش واضح منابع مالی را تجربه کرده‌اند.

hazine baraye star citizen
اوایل امسال، CIG به طور مخفیانه حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر از کارکنان خود را در دفاتر آستین و لس آنجلس اخراج کرد. شرکت امیدوار بود که این اقدام به طور نامحسوس انجام شود زیرا از کارکنان متاثر خواسته شد تا توافقنامه‌های عدم افشا را امضا کنند که از اعلام خروج خود در شبکه‌های اجتماعی جلوگیری می‌کرد. کارکنان سابق گفتند کسانی که از امضای این توافقنامه خودداری کردند، به آن‌ها گفته شده بود که هیچ گونه غرامتی دریافت نخواهند کرد.
 
بنظر شما با این وضعیت این بازی قراره عرضه بشه؟
 

اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.